fredag 23 februari 2018

Tävlingsplanering

Sitter och funderar vilka tävlingar det blir att köra i år. Kommer som jag tidigare sagt fokusera på de race som körs i norrland, då det är lättare få till resa m.m.

Men funderar på att fara någon längre sväng eventuellt.

De lopp jag minst hoppas köra är

Kraftloppet, Skellefteå
Tolvtjärnsloppet, Övik
Obolla challenge, Obolla (Umeå)
Eliasjakten, Piteå
White mountain race, Skellefteå
Light race, Skellefteå

Sen är de några andra som jag funderar lite kring och som kanske blir av beroende på hur de passar för familjen och semestrar och livet i övrigt.


8 juli Mörksuggejakten
14 juli Lugnet XCO
18-22 juli SM Östersund, Frösö Park
22 Juli Engelbrektsturen

5 augusti Finnmarksturen
9 augusti Cykelvasan


Det vore roligt att passa på köra SM när det är så pass nära som Östersund, annars är de ju oftast södra Sverige. Inte alls för att jag tror jag kan leverera några resultat på ett SM, det tränar jag för lite för. Men det vore ändå roligt att se hur mycket stryk man får i H30. Jag föredrar väl egentligen XCO formatet före långlopp, också anledningen till att jag funderar lite på Lugnet XCO som är en Sverige-cup i XCO. Banan de byggt vid Lugnet för XCO ser riktigt trevlig ut så de hade kunnat vara kul. Men till Falun är de 8 timmars restid så det blir ju projekt om familjen ska med, och det är inte tillräckligt viktigt för att jag skulle köra ner själv. Så jag får se, går kanske kombinera med någon semester. De långlopp jag har slängt in på listan över potientiella race är de jag tror skulle passa i tid lite beroende på.

Vasan tycker jag inte verkar ha så inspirerande bana, men alla som kör den verkar uppskatta den ändå så förr eller senare ska man väl köra den tänker jag. Får se om det blir i år eller i framtiden.

Måste börja planera upp sommaren i grova drag för att se vilka race man kan få ihop.

Vilka tävlingar ska ni köra och vilka rekommenderar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar